GestFood: food planning, traceability and control

GESTFOOD: FOOD PLANNING, TRACEABILITY AND CONTROL

Gestfood is the innovative system that satisfies the needs of all the Stakeholders of collective catering: managers, supervisory authorities and final consumers.

From the experience of Faga & Partners comes Gestfood, the exclusive software that covers all the main processes related to collective catering: through a simple and intuitive web interface, it is now possible to plan the supply of raw materials and to have a complete traceability of the food as well as a prompt control of costs.

Moreover, Gestfood fully meets the requirements of the catering specifications and is currently used in some large-state administrations.

With Gestfood any catering service manager will have access to all the essential information for a proper management and improvement of the service: recipes, ingredients, products, daily/weekly/monthly menus, stock, orders issued, staff, etc…

For the supervisory authorities, canteen commissions, contracting authorities and NAS, Gestfood is an effective “online” tool to control the traceability of the products and to produce different types of final reports on the characteristics of the raw materials (e.g. PDO, PGI, short supply chain, etc…).

For some sectors, such as hospitals and schools, Gestfood offers the possibility to operators and families to access a special portal to check the ingredients used in the recipes.

Gestfood is the first Italian software to fully fulfil the regulations issued by the Ministry of Health and the ANAC on the traceability of raw materials and the prevention of food waste.

Gestfoodsuite.it

 


GESTFOOD: PREVISIONE, TRACCIABILITÀ E CONTROLLO DEL FOOD

Gestfood è il sistema innovativo che soddisfa le esigenze di tutti gli Stakeholders della ristorazione collettiva: manager, organi di controllo e consumatori finali.

Dall’esperienza Faga & Partners nasce Gestfood, l’esclusiva suite che copre tutti i principali processi legati alla ristorazione collettiva: attraverso un’interfaccia web, semplice ed intuitiva, è ora possibile non solo pianificare i fabbisogni di materie prime, ma anche avere una completa tracciabilità del cibo, nonché un tempestivo controllo dei costi. Inoltre, Gestfood risponde appieno alle richieste dei capitolati di gara sulla ristorazione ed è attualmente utilizzato in alcune grandi amministrazioni dello stato.

I gestori e i manager del servizio di ristorazione con Gestfood potranno accedere a tutte le informazioni indispensabili per una corretta gestione ed ottimizzazione del servizio: ricette, ingredienti, prodotti, menù giornalieri, settimanali e mensili, fabbisogni, giacenze di magazzino, ordini emessi, personale, ecc.

Per gli organi di controllo, commissioni mensa, enti appaltanti, NAS, Gestfood è uno strumento efficace per la verifica “on line” della tracciabilità dei prodotti utilizzati ed è in grado di produrre diverse tipologie di report consuntivi relativi alle caratteristiche delle materie prime (es DOP, IGP, filiera corta, ecc).

Per alcuni settori, come ospedali e scuole, Gestfood offre la possibilità a operatori/famiglie di accedere ad un portale dedicato per la verifica dei prodotti utilizzati per la composizione delle ricette.

Gestfood è il primo software in Italia a recepire appieno la normativa, emessa dal Ministero della Salute e dall’ANAC, sulla tracciabilità delle materie prime e sul contrasto allo spreco alimentare.

Gestfoodsuite.it

richiedi una consulenza per la tua azienda